Pokud jste se ještě s Google Analytics nikdy nesetkali, můžu jedině doporučit článek kamaráda Jindry Fáborského, který vás provede nastavením od A do Z.

Základní rozhraní Google Analytics

Pracujte s časem

(obecné)

V pravé horní části je možné zvolit časové období. Standardně je nastaven poslední měsíc, ale pro některé přehledy může být více vypovídající nastavení časového rozmezí třeba na půl roku či rok.

S tím také souvisí možnost srovnávat dvě časová období. To vřele doporučuji pro lepší přehled o tendenci vývoje. Vhodné je například používat srovnání se stejným obdobím v loňském roce. Pokud budete chtít srovnávat například dva po sobě jdoucí měsíce, je dobré zamyslet se nad sezónností svého produktu/služby.

Porovnání metrik nejen návštěv, ale také bounce rate

(obecné)

Google Analytics nabízí mnoho metrik, které můžeme sledovat. Některé jsou méně důležité, ale hodně závisí na cílech vašeho webu. Kromě návštěv, které sleduje asi každý, je dobré například prohlédnout vývoj Míry okamžitého opuštění. Ta může indikovat například nárůst nezájmu o váš web. Je ovšem nutné tuto metriku posuzovat v souladu s cíli webu.

Odkud jsou vaši uživatelé?

(Cílové publikum -> geograficky)

Provozujete podnikání, které je vázáno na určitou lokalitu? Zjistěte si tedy, zda opravdu oslovujete vaše cílové publikum. Pokud naopak dodáváte zboží a služby do celé republiky, můžete se snadno podívat, kde je o vás největší zájem.

Kdo jsou návštěvníci?

(Cílové publikum -> demografické údaje)

Další cenné údaje o uživatelích můžete naleznout v sekci s demografickými údaji. Jednotlivci jsou zde rozděleni podle pohlaví a věku. To mohou být užitečná data například pro rozvoj obsahu. V budoucnu se k tomuto určitě vrátíme i v dalších souvislostech.

Odkud přišli uživatelé na náš web?

(Akvizice -> Veškerá návštěvnost/kanály)

Jeden ze základních přehledů, ze kterého zjistíme, jestli naši uživatelé přišli z placeného či přirozeného vyhledávání, sociálních sítí nebo třeba z newsletteru.  Zde opět můžu doporučit srovnání v čase a prohlédnout si vývoj návštěvnosti a dalších metrik.

Cíle, konverze, události

(Konverze -> Cíle a Elektronický obchod nebo Chování -> události)

Sekce, kterým byste měli věnovat zvýšenou pozornost. Nastavení a sledování cílů jako jsou konverze, objednávky, vyplnění formulářů atd. jsou pro vás velmi důležité. Návod k tomu naleznete například v již zmíněném článku od Jindry. Můžete si zkontrolovat, který zdroj návštěvnosti vám přinesl nejvíce konverzí, zjistit, který produkt se prodává nejlépe či jaký den byl tím nejlepším.

Důležité je, že statistiky konverzí vidíte ve většině přehledů, jsou jim věnovány poslední tři metriky (sloupce) v zobrazeních. Můžete tak zjistit, která vstupní stránka, která věková skupina či který zdroj návštěvnosti konvertuje nejlépe.

Stránky vstupní, výstupní

(Chování -> Obsah webu)

Zde naleznete informace o vstupních, výstupních a všech navštívených stránkách. Vstupní a výstupní je dobré dát do kontextu s obsahem vašeho webu a uvědomit si, zda je daná stránka opravdu uzpůsobena tomu, že je to první stránka, kterou uživatel vidí nebo naopak ta, ze které odejde.

To je z lehkého úvodu vše. Již brzy si ukážeme práci s filtry, segmenty a třeba i tvorbu vlastních přehledů. Pokud budete mít dotaz k článku či dalším věcem z oblasti Google Analytics, neváhejte mě kontaktovat.

David

Přejít na diskuzi