Marketing Festival je konference se zaměřením na online marketing. Letos se konal 2. ročník a po loňském velkém úspěchu se čekalo, s čím přijde pořadatel Jindřich Fáborský letos. A bylo to famózní. V programu se nově objevily také workshopy a případové studie. Oboje se ukázalo jako skvělé zpěstření nabitého programu. A právě jednoho z mnoha workshopů jsem se zúčastnil. Vedl ho Tom Davis, odborník přímo z MailChimpu. Hlavním tématem byly MailChimp Automation, tedy automatické kampaně v MailChimpu. Vzhledem k tomu, že je to téma jako dělané pro náš blog, přinášíme z něho pár tipů.

Přemýšlejte, zapojte kolegy, testujte

Hned na úvod je nutné si definovat, čeho chceme dosáhnout automatickými kampaněmi, respektive jak nám mohou pomoct plnit naše obchodní cíle. Proč je připravujeme, koho oslovíme, co mu řekneme. Vše je nutné si předem rozmyslet, abychom nemrhali drahocenným časem.

Zapojte své kolegy. I když jste ve firmě jediný/á, kdo má e-mailing na starosti. Povězte jim, co chystáte, čeho chcete dosáhnout a zasvěťte je do všeho potřebného. Uvidíte, že se vám dostane zajímavé zpětné vazby. Rovnou si na svých spolupracovnících kampaně i otestujte. Založte si cvičný seznam kontaktů, kde budou i vaši kolegové, ne jen vy, a testujte.

Marketing Festival 2014

Časté a zajímavé typy kampaní

Uvítací e-mail a Uvítací série e-mailů

Uživatel jednoduše dostane jeden nebo více e-mailů na základě jeho přihlášení k odběru.

Vzdělávací e-mail a série e-mailů

Posílejte uživateli tipy a triky, novinky či další zajímavé informace e-mailem.

Ecommerce události  (nutné propojit s vaším CRM)

Jedná se o kampaně na základě nákupů v eshopu. Posílejte e-maily jen nejvíce utrácejícím zákazníkům. Sdělte jim tipy, jak využít nejlépe váš produkt, poděkujte jim, zeptejte se jich na něco, poproste je o vyplnění dotazníku. Cokoliv vás napadne. A případně jim můžete i nenásilně nabídnout doplňkové produkty.

Kampaně na základě data

Víte, kdy má zákazník svátek, narozeniny? Automaticky ho oslovte s akční nabídkou nebo mu prostě jen popřejte. Kampaně mohou být rozeslány jak v den události, tak před či po něm.

MailChimp skýtá i další zajímavé možnosti, jak vaše automatické kampaně vybudovat. Něco jsem o nich již psal v minulých týdnech, ale nejlepší pochopitelně bude vyzkoušet si je na vlastní kůži.

Co mi dále utkvělo?

Nebojte se promazávat svoji databázi kontaktů. Máte v ní lidi, kteří neotevřeli posledních 7, 8 nebo 10 newsletterů? Můžete je zkusit reaktivovat nabídkou s výraznou slevou a pokud ani to nezabere, není čas ztrácet s nimi čas. Takové neefektivní kontakty ze své databáze zkrátka smažte. Akorát za ně musíte platit a vašemu podnikání stejně nikterak nepřispívají.

Pro automatické kampaně je možné používat další sadu Merge tagů. Například můžete snadno říct, kolik e-mailů v celé kampani je, kolik jich ještě bude nebo který e-mail bude následovat.

S MailChimpem se můžeme rozloučit s doporučením - zkoušejte nové věci, testujte je, nebojte se dat a hledejte inspiraci. Tu vám poskytuje i sám MailChimp.

Marek se s vámi ve svém dalším článku podělí o praktické tipy, které jsme si odnesli z přednášek. Bude to stát za to!

Přejít na diskuzi