Proč vyrazit na školení?

Především proto, že dostanete ucelený přehled o problematice. Školitelé ve většině případů patří mezi odborníky v oblasti, již vedli mnoho podobných kurzů a vědí, jak vám přehledně předat co nejvíce znalostí. Při výběru školení je určitě dobré si prověřit agenturu a školitele. Vybírat můžete například ze školení agentur H1, DobrýWeb či Medio. A já si tentokrát vybral právě školení od agentury Medio Interactive vedené Janem Tichým.

Samotné školení

Vybral jsem si školení Google Analytics. Chtěl jsem si ho v první řadě vyzkoušet, abych ho mohl dále doporučit našim čtenářům a také jsem byl zvědav na různé novinky v oblasti webové analytiky. Ty přicházejí tak často, že skutečně každému může čas od času něco uniknout.

Začnu trochu netradičně a hned na úvod zmíním jednu drobnou výtku. Leč jedinou. Téma Google Analytics je opravdu obsáhlé a během jednodenního školení se dají projít především základní věci. V minulosti jsem měl možnost navštívit podobné školení pro pokročilé a myslím, že rozdělení na dvě skupiny – základní a pokročilé – by mohlo prospět. Nicméně to je jen můj názor pozorovatele z povzdálí.

Google Analytics v praxi

Od začátku školení potvrzovalo moji tezi, že ho vedou zkušení odborníci. Samozřejmostí byly připravené podklady, ale příjemně také překvapily další doprovodné materiály, kterých byla opravdu pořádná zásoba na dlouhé zimní večery. Vzhledem k tomu, že všichni účastnici školení již měli alespoň nepatrné zkušenosti s Google Analytics, mohli jsme úplné základy přeskočit. Flexibilita a schopnost přizpůsobit se vzniklé situaci a potřebám návštěvníků je důležitou součástí jakéhokoli školení. Zprvu vše probíhalo podle očekávaného scénáře, procházeli jsme jednotlivé položky menu a následně jednotlivé přehledy. Hned v úvodu mě zaujaly informace ohledně filtrování, možnosti slučování a přepisování dat v Google Analytics.

Zajímavý výklad

Honzův přednes se rozhodně nepodobá povinnému školení bezpečnosti práce v nadnárodní firmě, naopak je velmi osobitý a dokáže zaujmout. Nemusíte mít obavy, že byste se z důvodu nezáživnosti ztráceli v probíraném tématu. Mě, a podle spokojenosti a chvály i většině ostatních, tento způsob vyhovoval. Došlo i na názorné ukázky na tabuli a při vysvětlování atribučních modelů se fixy pěkně zapotily. Zmíněné atribuční modely patřily mezi ty nejzajímavější nástroje a celkově toto téma dle mého názoru posouvá uživatele Google Analytics k lepšímu porozumění dat a k sofistikovanějšímu vyhodnocování dat, které by mělo být hlavním smyslem kontroly dat. Na školení dostanete mj. i zajímavé tipy, jak na přehledy nahlížet, kterému dát přednost před jiným a která data kvůli zkreslení nebrat až tak vážně.

Závěrem

Na závěr lze určitě říct, že toto školení a další jemu podobná můžu rozhodně všem doporučit ať již pro utřídění myšlenek, získání nových znalostí či jen načerpání inspirace a energie do nových analýz. Pokud se rozhodnete nějaké školení využít či již s nimi máte svoji zkušenost, budeme rádi, pokud se s námi podělíte.

Přejít na diskuzi