Školitel: Roman Lelek

Dopolední část školení o e-mailingu věnoval Roman Lelek obecnějším tématům jako právním záležitostem, sběru kontaktů a jak s nimi nakládat, co nabídnout zákazníkům výměnou za jejich e-mailovou adresu a další. Celkově byla celá dopolední část dobře strukturována a všichni si udělali přesný obrázek o tom, co e-mailing obnáší. Slovo přišlo i na další nástroje pro pravidelnou komunikaci se zákazníky, které k mému potěšení vedlo k tomu, že ve své cenové kategorii patří právě MailChimp k tomu nejlepšímu, co na trhu je.

Praktické ukázky

Ty jsou vždy velmi kvitovanou částí školení a nejinak tomu bylo i v tomto případě. Konkrétně jsem ocenil, že nešlo pouze o ukázku povedených kampaní, ale naopak se jednalo o vyzdvižení dílčích prvků kampaní a zajímavých drobností, které v konečném důsledku dodávají šmrnc celé e-mailové komunikaci.

MailChimp

Odpolední část již byla věnována seznámení a práci s nástrojem MailChimp. Podstatná část byla věnována úvodnímu nastavení účtu a napojení na další nástroje, což je velmi užitečné. MailChimp lze snadno propojit s vlastním e-shopem, CRM systémem, Google Analytics i třeba Facebookem.

Následovaly dvě hlavní části MailChimpu, a to správa databáze kontaktů a samotná příprava e-mailingových kampaní. Vše bylo podáno opravdu přehledně a vždy bylo vypíchnuto to nejdůležitější.

Automatizace

Tvůrci a programátoři MailChimpu v poslední době hodně rozšiřují a upravují celou sekci automatických kampaní, přidávají nové možné scénáře se zaměřením na podporu e-shopů, a tak bylo školení zakončeno menším nahlédnutím do této části nástroje. Automatizace patří již k tomu pokročilejšímu, co MailChimp nabízí, proto jsme se jí na školení věnovali spíše okrajově.

Závěr

Závěrem lze říct, že školení určitě můžu doporučit uživatelům, kteří s e-mailingem teprve začínají a chtějí se dozvědět více o jeho využití pro obchodní účely.

PS: Mnoho dalších věcí jsem zde ani nezmínil a i kvůli nim bystě měli na školení zavítat. A čas do něho si můžete zkrátit připomenutím mých předchozích článků nejen o MailChimpu.

Přejít na diskuzi