Začínáme.

Je ten správný čas na změnu webových stránek? Základní otázka, na kterou si musíte umět na začátku dlouhé a často strastiplné cesty správně odpovědět. 

Dnešní mobilní svět nám rozhodování zajisté ulehčuje a poskytuje malou nápovědu - jsou vaše webové stránky připraveny pro mobilní zařízení? Pokud tomu tak není, ztrácíte 15 - 25% svých návštěvníků, kteří vstupují webové stránky přes svůj chytrý telefon, případně tablet. 

Mezi další rozhodovací kritéria může patřit vizuální stav stránek, aktuálnost nabídky, zajímavost obsahu a jiné parametry, které souvisí přímo s vaším podnikáním. 

Cíle.

Tvorba nového webu je investice. Investice do vašeho podnikání, investice do spokojenosti vašich zákazníků, případně zaměstnanců. A stejně jako jakákoliv jiná, i ta do webových stránek potřebuje mít definované své cíle. 

Co mají nové webové stránky do firmy přinést? Akvizice nových potenciálních klientů? Odbavování servisních požadavků? Jaká je jejich pozice v celém obchodním modelu vaší firmy?

Rozpočet

Jste ve fázi, kdy máte jasně stanovené priority a významné cíle. Zároveň víte, proč webové stránky děláte a co vám mají do firmy přinést, stejně tak jako kolik peněz vám mají vydělat.

Nyní si stanovte hrubý rozpočet, který budete postupem času upřesňovat. Do vývoje webových stránek musí být zapojeno několik na sobě závislých subjektů (včetně vás). 150 000Kč. Minimální investice se kterou musíte počítat. Její konečná výše se samozřejmě upravuje dle typu projektu a jeho celkové náročnosti. 

Zdroje.

Ty lidské. Kdo bude mít ve vaší firmě realizaci na starosti? Kdo bude komunikovat s jedním či více dodavateli technologií? Kdo bude připravovat podklady? Kdo bude předávat filozofii firmy a vysvětlovat její pozici na trhu a přístup k zákazníkům? 

V příštím článku si detailně ukážeme, co by měla obsahovat zadávací dokumentace a jaké vhodné dodavatele oslovit. 

Chystáte se na změnu webových stránek a nevíte si rady. Napište mám. Rádi Vám s Davidem poradíme. 

Marek.



 

Přejít na diskuzi