Oslovení uživatele

Na svůj web můžete umístit buď odkaz na formulář či přímo vložit formulář na své stránky. Namátkou doporučuji se podívat na e-shop Labeloo, který láká nové uživatele na 10% slevu. Pokud chcete získat nové kontakty, je většinou nutné něco nabídnout výměnou za uživatelův e-mail. Jedna z možností je sleva na první nákup, můžete nabídnout část svého know-how, volné konzultace a tak dále. Vždy ovšem berte v potaz, že se může přihlásit velké množství lidí, proto například nabídka volné konzultace je opravdu na zvážení.

Přihlašovací formulář

 

Přihlašovací formulář

V MailChimpu si tedy vyberte adresář kontaktů (list), pro který chcete přihlašovací formulář vytvořit. V horním menu vyberete možnost Signup forms a pak je již na vás, co vytvoříte. Buď můžete připravit formulář, který vložíte odkazem na web či QR kódem kamkoliv jinam. Druhou možností je připravit formulář pro vložení přímo do webu, který poté může kodér dále upravit.

Nevytváříme ovšem jen přihlašovací formulář, který vidí uživatel například na webu. Podle svého si sepíšeme e-mail, který přijde uživateli na základě vyplnění dotazníku na webu i další, který stvrdí přihlášení do newsletteru. MailChimp totiž používá formu přihlášení tzv. double opt-in, což znamená, že uživatel musí své přihlášení na webu ještě potvrdit kliknutím na odkaz v e-mailu. Až poté je přihlášen.

Co tedy můžeme dělat?

V přihlašovacím formuláři se zkuste uživatele zeptat na další informace, které se vám budou hodit k pozdější segmentaci. Kromě e-mailu můžete rovnou při přihlášení získat jméno uživatele, jeho pohlaví či se zeptat, co ho zajímá (podobně jako u nás na webu). V přihlašovacím e-mailu upozorněte uživatele na to, co ho čeká. Představte mu váš e-mailingový plán. A začněte s ním pracovat.

Příště navážeme na tento úvod do práce s kontakty a představíme si e-mailové kampaně využívající automaticky rozesílané e-mail třeba právě na základě samotného přihlášení k newsletteru. Pokud se budete chtít do té doby na něco zeptat, neváhejte mě kontaktovat.

David

Přejít na diskuzi