Merge tagy jsou dynamické odkazy, díky kterým můžete lépe přizpůsobovat e-maily jednotlivým uživatelům. Jsou to značky, které vytvoří odkaz na základě údajů o uživateli či newsletteru.

Mezi základní tagy (značky), které ve většině případů používáme, patří například odkaz na odhlášení z newsletteru - *|UNSUB|* -  či odkaz k zobrazení e-mailu přímo v prohlížeči - *|ARCHIVE|*. Tyto značky odkazují vždy na stejné místo, na odhlášení respektive na webovou formu newsletteru. Zde si můžete prohlédnout tahák všech merge tagů. Teď vám ukáži praktické využití několika z nich.

Správa meta značek

Pro každý seznam kontaktů můžete vytvořit různé merge tagy. Jejich přehled nalezneme u každého listu (seznamu kontaktů) v záložce Settings a pod položkou List fields and *|MERGE|* tags. Tagy zde můžete upravovat, mazat a přidávat.

Oslovení

Základními meta tagy jsou e-mail, jméno, příjemní a případně oslovení. Pokud máme kontakty například v excelu, stačí vytvořit speciální sloupeček, ve kterém budeme mít jména v 5. pádě a při importu do MailChimpu označíme tento sloupek například jako „Oslovení“. V již zmíněné sekci List fields and *|MERGE|* tags zjistíme, jaký tag je přiřazen pro tento sloupeček, případně ho změníme a můžeme s ním pracovat.

Úvod e-mailu poté bude vypadat následovně:

Milý *|MERGE1|*,

A samotný MailChimp za tento merge tag dosadí oslovení, které bude pasovat k jednotlivým kontaktům, na které e-mail rozešleme. Stejným způsobem můžeme dosazovat další dynamické údaje, pokud je o uživateli víme. Když víme, jaký produkt si uživatel koupil a budeme ho oslovovat po nějaké době s tím, jak je spokojen s nákupem, můžeme stejně jednoduše doplnit název produktu.

Videa

Videa jsou velmi oblíbenou součástí newsletterů a MailChimp tento trend podporuje.  Můžeme tak snadno vložit video z YouTube či Vimea. V tomto případě k tagu přidáme rozšířující údaje. Tag poté vypadá následovně:

*|YOUTUBE:[$vid=fj77lSG6Bl8, $max_width=300, $ratings=N, $views=N, $border=N, $title=N, $trim_border=N]|*

Kde vid = ID videa na YouTube, které můžete nalézt přímo v URL adrese. Dále je možné určit, co všechno chceme u videa zobrazit. Zda-li má být zobrazeno i s hodnocením, počtem zhlédnutí, ohraničením a názvem. Více o videích naleznete v podpoře MailChimpu.

Obsah podle segmentu uživatelů

Nejzajímavější částí merge tagu jsou podmínkové merge tagy. Přiblížíme si to na následujícím příkladu. Představte si, že vlastníte eshop a přesně víte, kolik uživatelé doposud utratili za nákup na vašich stránkách. Chcete jim nabídnout slevu na další nákup jejíž velikost bude závislá na velkosti jejich útraty.

Řekněme, že pokud uživatel utratil více než 5 000,-, dostane slevu 30 %, pokud více než 1 000,- sleva bude 20 % a pokud méně, dostane slevu 10 %. Sloupeček, ve kterém bude celková útrata označíme značkou *|UTRATA|*

K těmto účelům se používají tagy *|IF:|* *|ELSEIF:|* *|ELSE:|* a *|END:IF|*

Vypadat to bude následovně:

*|IF:UTRATA>=5000|*

Jako poděkování za vaše předchozí nákupy od nás dostáváte slevu na příští nákup ve výši 30 %. Použijte kód ABCD30.

*|ELSEIF:UTRATA>=1000|*

Jako poděkování za vaše předchozí nákupy od nás dostáváte slevu na příští nákup ve výši 20 %. Použijte kód ABCD20.

*|ELSE:|*

Jako poděkování za vaše předchozí nákupy od nás dostáváte slevu na příští nákup ve výši 10 %. Použijte kód ABCD10.

*|END:IF|*

V zápisu vidíme nejprve námi definovanou podmínku, která musí být splněna, následovanou textem, který se v newsletteru zobrazí. Díky tomu dostane každý uživatel jen takovou nabídku na slevu, jakou si skutečně zaslouží.

Toto jsou základní merge tagy, mnoho dalších můžete nalézt zde.

Pokud se budete chtít na něco zeptat, můžete mi napsat nebo použít diskuzi níže.

Přejít na diskuzi