Nejen my jsme přes prázdniny chystali novinky, ale činil se také MailChimp. Pro koncové příjemce newsletteru nebude změna příliš patrná, ale správci uživatelských účtů novinky ocení. První krok v sérii obměn je již v samotném názvu celé sekce, z Autoresponders jsme se posunuli k Automation. To je ovšem to nejmenší.

Komplexnější plánování kampaní

Vzhledem k tomu, že se MailChimp snaží být v rámci svých inovací co nejvíc "user-friendly", provádí každého nového uživatele celým procesem tvorby newsletteru od úplného začátku. Hned na úvod si vybereme seznam kontaktů, pro který chceme automatickou kampaň vytvořit. Další krok nabízí přehled možností co se jednotlivých typů kampaní týče. Na výběr máme z již předdefinovaných 11 typů kampaní + 1 "otevřené" kampaně pro případ touhy po vlastní kreativní realizaci.

MailChimp - Automation

Co tedy můžeme tvořit?

Základem jsou e-maily rozesílané na základě přihlášení uživatele k odběru newsletteru. Tato kampaň se nijak neliší oproti starší verzi MailChimpu, ale lze ji snadno rozšířit. MailChimp podobný typ kampaně nazval jako Edukace uživatelů. Můžeme zde snadno vytvořit sérii e-mailů, které se budou uživateli zasílat v pravidelném intervalu.

Ještě než se dostaneme k nastavení intervalu, musíme projít obvyklým scénářem při tvorbě newsletteru tedy např. specifikovat interní název kampaně stejně tak jako e-mail, ze kterého budeme rozesílat newslettery. V neposlední řadě neopomeneme nastavit měření Google analytics.

Dalším krokem je “spouštěč” kampaně. Zde nastala drobná změna. Můžeme totiž opět rozesílat v návaznosti na přihlášení uživatele k newsletteru a nebo můžeme vytvořit nový segment uživatelů a posílat newslettery přímo jim. Například rozešleme uživatelům, kteří si koupili produkt A, který se vyznačuje svoji složitostí a velkým množstvím funkcí a my je chceme uživateli představit.

4. záložka (Emails) je nová. Zde připravujeme harmonogram (workflow) celé kampaně. Volíme počet e-mailů v kampani a jejich načasování. Můžeme tak například navolit 5 e-mailů, které se budou rozesílat vždy každé úterý. Poté již následuje klasická příprava samotných newsletterů a spuštění kampaně, jak ho již známe.

Jaké další kampaně můžeme připravit?

Další usnadnění nalezneme v případě, že chceme posílat e-mail například k narozeninám, svátku nebo prostě k jakémukoliv datu. Kampaň se nastavuje podobně, jen s tím rozdílem, že spouštěčem je zde datum. Trochu pokročilejší kampaní je taková, která rozešle e-mail na základě návštěvy určité stránky na webu. Tedy rozešlete e-mail a pokud z něho uživatel dojde na stránku XY, přijde mu automaticky další. Opět je možné nastavit, kdy to bude a jestli půjde jen o jeden e-mail nebo více.

Závěrem jen zmíním, že po napojení na CRM systém a práci s nákupy je možné posílat i další e-maily, které budou spouštěny na základě koupě produktu. Přišel vám článek zajímavý nebo se chcete na něco doptat? Využijte diskuzi níže.

Přejít na diskuzi