Velmi přesné cílení

Oslovit to správné publikum je alfou a omegou každé propagace. Facebook sbírá data o uživatelích opravdu velmi poctivě a následně se je nebojí nabídnout inzerentům. Kromě již celkem klasického cílení podle věku či pohlaví nabízí cílení například podle rodinného stavu, počtu a věku dětí a především zájmů uživatelů. Cílit tak můžete například na maminky z Aše a okolí, které mají doma předškoláka a rády čtou a sledují filmy.

Tvorba vlastních publik

Kromě cílení na relativně neznámé publikum, které si nadefinujeme podle zájmů a demografických údajů, můžeme cílit také na publikum, které už nějakým způsobem známe či které má k naší stránce blízko.

Základem je remarketing. Můžeme oslovit uživatele, kteří navštívili konkrétní stránku na našem webu nebo třeba ty, kteří na našem webu byli, ale nedostali se tam, kam jsme chtěli. V případě, že máme facebook aplikaci, můžeme snadno zacílit reklamu na uživatele, kteří ji použili. Zajímavější možností je cílit na uživatele, u kterých známe e-mailovou adresu nebo telefonní číslo. Tato varianta může být zajímavá v případě, že chceme podpořit e-mailovou kampaň ještě cílenou reklamou na Facebooku.

Podobné publikum

Máte věrné fanoušky a víte, že přesně tohle je typ lidí, pro které je váš produkt či služba zajímavá? Facebook umožňuje prostřednictvím několika kliknutí vytvořit publikum, které je založené na profilu vašich fanoušků. Můžete si vybrat, jak moc široké cílové publikum bude. Čím užší bude, tím více se bude podobat vašim fanouškům. Tento způsob se jeví jako ideální při oslovení nových fanoušků, kteří mají potenciál stát se vašimi zákazníky.

A jak na tvorbu reklam?

Jak správně napsat text či kterou fotku vybrat si budete muset otestovat na spoustě reklam. Zde je pár tipů, jak si práci trochu usnadnit.

Propagovat příspěvek

Výhodnější, než tvořit reklamy přímo v prostředí Facebooku, je přizvat na pomoc konkrétní nástroj. Přímo Facebook má svůj Power Editor, který pro začátek určitě postačí. Pokročilejší nástroje mohou být například Qwaya či AdEspresso, které umožní snadnější tvorbu většího počtu reklam a mají spoustu dalších výhod. Tyto nástroje jsou ovšem placené, Power Editor je zdarma.

Rozhodně také doporučuji neustále zkoušet nové a nové formáty reklam. A vůbec nemusíte mít obavy, že nebudete vědět, jak vše nastavit. Práce například v Power Editoru je velmi přehledná. Proč se tedy obávat video reklam či tzv. produktovým reklam. Ty nám umožní do jednoho příspěvku přidat 3-5 různých produktů či služeb. A jelikož jsou tyto formáty nové (nejen proto), vykazují i zajímavé údaje za proklik. Reklamám na Facebooku se patrně nevyhnete, zkuste na ně jít více od lesa. ☺

Přejít na diskuzi