Jaké máme možnosti?

Prvně si musíme rozmyslet, co bude základem kampaně.

  • Můžeme vytvořit kampaň, která se bude rozesílat uživatelům nově přihlášeným do naší databáze. Jak vytvořit přihlašovací formulář jsme si ukázali již v minulém článku.

  • Vytvořit newsletterovou kampaň, která se rozešle na základě uživatelovy akce v předchozím e-mailu. Například mu pošleme upravenou nabídku podle jeho otevření nebo kliknutí v prvním newsletteru.

  • Rozeslat newsletter na základě nákupu na e-shopu. Například pošleme po týdnu e-mail s tipy, jak ideálně vytěžit všechny funkce produktu, zeptáme se, jak je zákazník spokojen atd.

  • Poslat e-mail na základě navštívené stránky na webu. Sice newsletterem cílíme na určitou sekci, ale nikdy není vyloučeno, že se uživatel proklikne i jinam, než očekáváme. Pošleme mu newsletter s další nabídkou na základě jeho chování.

To jsou 4 základní možnosti při rozeslání, další pokročilejší se nám nabídnou například po integraci MailChimpu do dalších nástrojů. (O tom zase někdy příště:))

Jdeme na to

V levém sloupečku menu vybereme možnost Autoresponders a poté vpravo nahoře možnost Create autoresponder. Pak je již tvorba velmi podobná přípravě klasického newsletteru. Nejdřív volíme databázi kontaktů (list), na kterou budeme posílat. Vše podstatné se odehrává v druhém kroku

Zde volíme podle jakého pravidla a kdy se bude newsletter rozesílat. Nejdříve volíme typ kampaně.

  • První možností je spouštění po přidání kontaktu do databáze (zde i volíme, jestli se bude spouštět také při ručním importu kontaktů nebo jen při jejich přihlášení).

  • Druhou je rozeslání na základě chování uživatele (otevření e-mailu, kliknutí či kliknutí na specifický link). Zde ještě upřesníme, jaký e-mail nebo link bude spouštěčem kampaně.

  • Rozesílání podle nákupu v e-shopu a dle akce uživatele na webu obnáší i napojení na další programy, respektive zásah programátora. Oboje si nejsnadněji nastudujete v nápovědě. (Napojení e-shopu | procházení webu)

Na to stačí již jen nastavit čas rozeslání a jdeme dále. Ale dále už to vlastně vše znáte. A kdyby ne, můžete si rozeslání připomenout v článku Pojďme rozeslat (první) newsletter.

Nevýhodou je, že funkce automatického rozesílání je dostupná pouze v placené verzi MailChimpu, ale i tak si myslím, že je to velmi zajímavé téma, které stojí za zmínku.

Je vše jasné? Jestli ne, klidně napište.

David

Přejít na diskuzi